piątek, 8 lipca 2016

Szudełkowa pufa



Szydełkowe prace mają w sobie ukryte serce twórcy. Widać w nich zaangażowanie, talent i dużooo czasu jaki został poświęcony by powstały. U mnie sztuka szydełkowania została wstępnie opanowana, a że lubię skoczyć na głęboką wodę wymyśliłam sobie czemu by tak nie pufa.
I tak oto po przeszukaniu wielu stron, wzorów i milionów porad stworzyłam swoją, unikatową.
A teraz opowiem Wam jak powstawała. Zacznijmy po kolei.

Kolor wybrałam w nawiązaniu do niedawno powstałych poduszek – ognista czerwień :)
Wzór na jakim bazuje moja pufa pochodzi z www.lvlyblog.com. W moim wykonaniu znajduje się więcej rzędów, aby pufa była wyższa, oraz są to okręgi, a nie spirale. Pufa jest szydełkowana z okręgów zakończonych oczkiem ścisłym, we wzorze natomiast szydełkowano po spirali - pufa wygląda jak ślimaczek - u mnie natomiast widać zamykane okręgi.


Do wykonaniu pufy potrzebujemy:  

  • sznurek około 4 motków po 100 metrów, 
  • szydełko bambusowe numer 8 (polecam maksymalnie do numeru 12),
  • oraz podstawowe umiejętności posługiwania się szydełkiem: rozpoczęcie, łańcuszek, słupek, oczko ścisłe.
Wzór :
Według wzoru znalezionego w internecie zaczynamy od 7 oczek łańcuszka i zamknięcia okręgu oczkiem ścisły
lub możemy też użyć magicznego koła (magic ring) i w nim wykonać 12 słupków. 

Więc zaczynamy okrążenia:
1: 12 słupków (s) zamknięcie okręgu oczkiem ścisłym (oś)
2: 24 s – w każdym oczku 2 słupki, oś
3: 36 s – 2 słupki w co drugim oczku w pozostałych  1 słupek, oś
4: 48 s  – 2 słupki w co trzecim oczku w pozostałych 1 słupek, oś
5: 60 s – 2 słupki w co czwartym oczku w pozostałych 1 słupek, oś
6: 72 s – 2 słupki w co piątym oczku w pozostałych 1 słupek, oś
7: 84 s  – 2 słupki w co szóstym oczku w pozostałych 1 słupek, oś
8: 96 s – 2 słupki w co siódmym oczku w pozostałych 1 słupek, oś
9: 96 s – 1 słupek w jednym oczku, oś
Od tego momentu każe kolejne okrążenie to zwiększenie wysokości naszej pufy. U mnie wysokość wynosi od 9 do 19 rzędu. Można też wysokość zakończyć na 12 okręgu, wtedy jednak pufa będzie wyglądała bardziej jak poduszką.
20: 84 - przerabiamy każde 7 i 8 oczko w pozostałych po 1 słupku, oś
21: 72 s - przerabiamy każde 6 i 7 oczko w pozostałych po 1 słupku, oś
22:  60 s - przerabiamy każde 5 i 6 oczko w pozostałych po 1 słupku, oś
23: 48 s - przerabiamy każde 4 i 5 oczko w pozostałych po 1 słupku, oś
Zamykamy oczkiem ścisłym i zostawiamy kawałek sznurka. Nadmiar przewlekamy do środka. 


Teraz warto przygotować wypełniacz do naszej pufy.
Ja uszyłam specjalny worek w kolorze mojego sznurka, miałam jednak zbyt mało materiału i mam prostokątny wkład, lepiej sprawdził by się wkład w kształcie walca. 


Za wypełniacz posłużyła kulka silikonowa ponad 3 kilo. Należy dobrze ubić, i jak stwierdzimy że już starczy proponuje jeszcze troszkę dołożyć:)
Wkładamy worek do pufy i zaszywamy. 


Dół:
Magiczne koło, okręgi:
1: 12 słupków, oś
2: 24 s – w każdym oczku 2 słupki, oś
3: 36 s – 2 słupki w co drugim oczku w pozostałych  1 słupek, oś
4: 48 s  – 2 słupki w co trzecim oczku w pozostałych 1 słupek
Zamykamy oczkiem ścisłym i zostawiamy kawałek sznurka.



Przyszywamy wykonane przez nasz wieczko do pufy, proponuje osobnym kawałkiem sznurka, gdyż gdy za jakiś czas zechcemy dołożyć wypełniacza będzie nam łatwiej znaleźć początek żeby rozpruć pufę. 


Wymiary pufy:
 wysokość - 30 cm
obwód - 175 cm
średnica - 50 cm
Wymiary mogą się zmienić w zależności od grubości sznurka oraz jego naciągania.


Taka pufa to wygodne siedzisko, a także podnóżek.
Wykonanie jednak czasochłonne, ale WARTO ;) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz