poniedziałek, 7 listopada 2016

Kamizelka / bezrękawnik


Jesień, jesień na dworze coraz zimniej. Więc dla ogrzania warto pomyśleć o miłym ,,kubraczku”.
Dziś prosta kamizelka z dużym kołnierzem i kieszeniami. 
Tkanina z jakiej będę szyć to dzianina łączona z pianką w kolorze czarno - beżowym. 
Materiał miły w dotyku, zaraz zobaczymy jak się układa po szyciu :)
Kamizelka nie wymaga dużo pracy. Overlock na pewno by mi ułatwił, ale jak się nie ma co się lubi... 
to trzeba sobie radzić.

Potrzebujemy:
- materiał dzianinowy lub piankę najlepiej dwukolorową ja zużyłam 70cm  x 100cm.

Wykrój? Wystarczy nam bluzka z której odrysujemy nasz wykrój.
Należy nanieść kilka zmian: skrócić linię ramion, poszerzyć otwory na ręce, oraz nieco wydłużyć. 


A teraz na podstawie naszego wyciętego materiału rysujemy przód kamizelki.
Podwójnie złożony tył układamy  na materiale i rysujemy kołnierz, oraz dłuższy dół. 

Teraz zszywamy linię ramion i boków. Robimy przymiarkę dla wprowadzenia zmian i zaznaczamy zaszewki. 

W mojej kamizelce zmieniłam kołnierz, zmniejszając go, oraz poszerzyłam jeszcze otwory na ręce.
Zszywamy zaszewki i obszywamy wszystko ozdobnym ściegiem. Jeden z najbardziej czasochłonnych etapów.

Teraz czas na kieszenie. Postanowiłam je dodać, aby kamizelka trochę wyróżniała się kontrastowym elementem. Wycięłam kieszenie i upięłam, aby sprawdzić na jakiej wysokości będzie mi najwygodniej. Teraz wystarczy tylko je przyszyć i gotowe.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz