wtorek, 29 listopada 2016

Abażur z kordonka



Potrzeba zmian mojej lampy wniknęła z jej popsucia. Papierowy abażur, który był na niej wcześniej podarł się. A że nowy kosztuje tyle co nowa lampa postanowiłam zrobić coś sama. 

Cotton balls to małe świecące kule więc czemu by nie zrobić większej wersji.
Potrzebujemy:
- balon lub piłkę,
- klej Vicol,
- kordonek lub inny sznurek,
- miska.

Jak zrobić abażur?
1. Nadmuchujemy balon lub piłkę. Ja użyłam piłki. Balon był za mały, a dodatkowo nie uzyskamy z niego okrągłego kształtu. Użyłam piłki plażowej, z której można swobodnie spuścić powietrze i użyć wielokrotnie. A latem na plażę jak znalazł;)
2. Przygotowujemy klej i miejsce pracy. Klej wymieszałam z niewielką ilością wody. Teraz gospodarujemy dla siebie 2 godziny, gdyż ciężko będzie nam przerwać w trakcie pracy. Całe miejsce pracy wykładamy gazetami i szykujemy miskę. Najlepiej gdy będzie mniejsza od balonu. W czasie pracy będziemy mogli odkładać do niej piłkę. 

3. Zaczynamy nawijanie. Nawijamy i nawijamy i nawijamy. Namaczamy kordonek w kleju lub etapami nakładamy klej na sznurek. Na kulę o średnicy 35cm zużyłam ok. 400m. Zostawiamy oczywiście otwór wokół wentylka, w razie potrzeby także na wymianę żarówki.

4. Zawieszamy kulę do wyschnięcia na 24 godziny. Najlepiej tak aby nie trzeba było jej przekładać. A żeby nie pobrudzić podłogi podkładamy papier :)

5. Najtrudniejszy moment. Spuszczamy powietrze. Trwa to naprawdę długo, ale warto. Ja pomogłam sobie słonką.

 I gotowe.
Ja zrobiłam jeszcze jedną kulę.
Teraz tylko montujemy wszystko razem i gotowe. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz