poniedziałek, 19 grudnia 2016

Świąteczny wianek


W przerwie między bieganiem z odkurzaczem, a zawijaniem krokietów
warto znaleźć chwilkę na relaks przy maszynie;)
5 dni do świąt, tak więc warto zacząć myśleć o dekoracjach naszego mieszkania. 
Czasu mamy dość na wykonanie ozdób samemu, więc czemu nie.
Warto, aby już od wejścia nasi goście wiedzieli, że my o świętach pamiętamy. 
Tak więc proponuje świąteczny wianek na drzwi.
Jak później się okazuje w zależności od dodatków, wianek, przydaje się na różne okazje.
Zaczynamy.

Potrzebujemy:

  • 3 kawałki materiału o wymiarach 12cm x 100cm  ,,około”,

  • kulka silikonowa,

  • dodatki:)

Wycinamy 3 pasy materiału o wymiarach 12cm szerokości i 100cm długości.
Niestety nie pokaże wam ich bo zmieniałam koncepcje kolorystyczną kilkukrotnie.
Składamy prawą stroną do prawej i zszywamy zostawiając otwór z jednej strony.
Przewracamy na prawą stronę i wypychamy kulką silikonową. Zaszywamy pozostałe otwory.

Uzyskujemy w ten sposób trzy ,,wężyki”.
Zszywamy je.

Teraz pleciemy, dość mocno ubijając i nadając kształt koła.
W moim przypadku poprawiałam kilka razy:
- na próbę jak wyjdzie
- później poprawiałam, aby nie było widać linii szycia
- i w końcu aby mocno ścisnąć.
Ufff udało się.
Teraz zszywamy początek i koniec. Dodajemy wstążkę do zawieszenia.

I wianek gotowy.
Do podkreślenia świąt Bożego Narodzenia wybrałam czerwień.
Teraz pokaże wam jak małe detale całkowicie zmieniają wygląd naszego wianka.
Przedstawiam 7 twarzy mojego świątecznego wianka;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz