czwartek, 20 października 2016

Jak skrócić jeansy



Umiejętność szycia warto także wykorzystać w codziennych sprawach.
Podwinięcie spodni, niby błacha rzecz, ale warto ją trochę urozmaicić :) 
Ja postanowiłam że chcę  podwinąć moje jeansy zachowując ,,prawie” oryginalne zakończenia.
Dziś pokaże Wam jak to zrobić w 7 krokach.

KROK 1  
Mierzymy o ile należy skrócić spodnie i zaznaczmy. Obcinamy zaznaczoną długość bez zapasów na podwinięcie.

KROK 2
Wywijamy na lewą stronę obcięte zakończenie spodni i odmierzamy od szwu od 0,5 do 1 cm, wszystko zależy ile chcemy zostawić na podwinięcie. W moim przypadku jest to 1 cm. Obcinamy.


KROK 3
Z obciętego zakończenia spodni wypruwamy nitkę. 

KROK 4
Dopasowujemy zakończenie do spodni. W przypadku spodni z rozszerzaną nogawką musimy skrócić nasze kawałek materiału. Skracamy ze strony gdzie jest zwykły szew. W przypadku dopasowanych kawałków materiału pomijamy ten krok.


KROK 5
Obrzuć koniec zakończenia i koniec spodni. 

KROK 6
Nałóż zakończenie na koniec spodni. W tym celu należy otworzyć krótszą część zakończenia i wkładamy do niej spodnie. Dopasowujemy szew ozdobny i spinamy obie części razem.








KROK 7
Zszywamy obie części materiałów. Należy pamiętać o tym aby wybrać w miarę podobną nitkę do tej użytej w szwie ozdobnym. Ja w kilka parach podwijanych spodni nie miałam podobnego kolu i używałam nici w kolorze spodni. W ten sposób nie widać szwów i muszę przyznać że wygląda to bardzo dobrze, Oczywiście szyjemy po linii starego szwu. 

Spodnie przed :












   ....a tak po :)















A tak prezentuje się wnętrze spodni



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz