wtorek, 4 października 2016

Igielnik na szpilki


Szpilka, mała, niepozorna rzecz, a jak ważna. Każdy kto szyje wie, że pospinany materiał sprawia mniej problemów podczas szycia. Ale co gdy już zostanie zszyty a ja chcę wyjąć szpilkę? Powstaje problem i to spory. Musimy je odkładać gdzieś na kupkę, przekładać na bok i jeszcze uważać żeby wszystko nam się nie rozsypało. W końcu nikt z Nas nie chce mieć wpitej szpilki;)
Ratunkiem w tej ciężkiej sytuacji staje się dla Nas poduszeczka na szpilki. W sklepie możemy kupić poduszeczki zwykłe i na nadgarstek w niewielkiej cenie, ale po co? Dziś pokaże Wam jak uszyć ją samemu. W Internecie znajdziecie wiele tutoriali na ten temat, ja więc pokaże wam dziś troszkę inne wydanie takiej poduszeczki.

Potrzebujemy:

  • kawałek materiału, najlepiej bawełna, aczkolwiek nie koniecznie,
  • wypełniacz (wata, owata, kulka silikonowa, ocieplina)
  • gumka, ok. 15cm
  • guzik,
  • opcjonalnie ozdoby.

Rozpoczynamy od wycięcia dwóch kółek z materiału, o średnicy od 8 do 12 cm, tak aby po materiał po przyłożeniu na nadgarstek nieco wystawał. Wycinamy także mas o długości 15 cm i szerokości 8cm. 


 Do jednego koła upinamy pas materiału i zszywamy.


Następnie do pasa materiału przyszywamy drugie koło zostawiając mały otwór na wywrócenie całości. Wypychamy kulkę i zszywamy otwór.
Teraz tylko wystarczy przyszyć gumkę i guzika od spodu i gotowe. Ja użyłam gumki o szerokości 2,5 cm aby za mocno nie ściskała dłoni podczas szycia.
Oczywiście nie byłabym sobą jeśli nie dodałabym czegoś od siebie. Wystarczyły mi dwa pasy i pompon i patrzcie co wyszło.


Chyba każdy domyśla się o czym myślałam szyjąc, gorąca herbata z czajniczka o tak;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz